2017. sze 18.

Konyhatündér és könyvmoly egyszerre

írta: Demencze Ilona
Konyhatündér és könyvmoly egyszerre

Nem mindennapi interjú a KönyvParfé blog alkotójával

Amikor felfedeztem Ivett blogját,azonnal beleszerettem abba, amit csinál. Nem csupán egyszerű könyves, hanem gasztro blogot is vezet egyben. Minden könyvhöz amit elolvas, készít egy különleges ételt vagy italt. Az igényes értékelések mellett, csodálatos fotókon mutatja be a könyveket, melyek tökéletes összhangban vannak az elkészült finomságokkal. 

11025658_940075039377464_4658320806256997708_n.jpg

Nem volt kétség, hogy be fogom támadni egy nem mindennapi interjúra. Nagyon kacagtam amikor Ivett a következőt írta: "Benne vagyok! De… Mostanában sokan megkerestek interjús kérdésekkel. Kérlek, kérlek, kérlek ne a szokásos kommersz kérdéseket tedd fel!" Eszem ágában sem volt, hiszen a KönyvParfé annyira különleges jelenség a könyves blogok között, hogy megér egy kis kreativitást a kérdező részéről is. Igazán jó móka volt megírni a kérdéseket, és fantasztikus érzés volt, hogy Ivett teljes mértékben vissza tudta adni az interjú hangulatát frappáns válaszaival.

Nem is húzom tovább az időt, olvassátok legalább olyan élvezettel, mint ahogy készült: 

Olvass Hazait!: Mi történt 2015-ben? Akkor indult a blog. Pörköltszaft került valamelyik könyv szélére?

KönyvParfé Ivett: Ez jó szöveg! Röviden annyi történt, hogy miután munkahelyet váltottam, kicsit több időm jutott kreatívkodásra. Régóta szerettem volna egy könyves blogot indítani, de akartam bele valami pluszt adni, ami egy kicsit kiemel a többi hasonló oldal közül. A főzés és a sütés kicsi korom óta központi szerepet játszik az életemben, gondoltam miért ne lehetne összekötni a kettőt? Egy jó könyvet és egy finom ételt mindenki szeret, nem?

Olvass Hazait!: De még mennyire! Az ételeid annyira harmonizálnak a könyvekkel, hogy nem lenne szívem megenni őket…legalább 5 percig. Fotózás után milyen gyorsan fogynak el a finomságok?

KönyvParfé Ivett: Örülök, hogy ezt írtad, köszönöm! Viszonylag gyorsan elfogynak az ételek. Amikor elkészítek egy fogást, mindig marad a lefotózott mennyiségen kívül is. A fényképek készítése után pedig azonnal előkerül a villa vagy a kiskanál… ritkán marad másnapra.

Olvass Hazait!: A sok könyves blogger közt különlegesnek számítsz. Annak is érzed magad? Ne szerénykedj!

KönyvParfé Ivett: Nem érzem magam különlegesnek.  Igaz, hogy egyedibb az oldalam, és új ez a könyves-főzős vonal, amit a hazai blogok között képviselek, de még mindig messze vagyok a nagyoktól. Sokszor vagyok bizonytalan, hogy jó-e amit csinálok? Jó irányba tartok-e? Vajon sikerült a heti bejegyzésből kihoznom a maximumot? Akadnak bőven hullámvölgyek, szerencsére kedves, biztató olvasótábor is.

Olvass Hazait!: Sütés vagy főzés, melyik áll hozzád közelebb?

KönyvParfé Ivett: Vajon Gombóc Artúr mit válaszolna arra a kérdésre, hogy kerek csokoládé vagy szögletes csokoládé? 

Olvass Hazait!: Olvasás közben egyből jön az ihlet, vagy okoz néha fejtörést, hogy mit is csinálj?

KönyvParfé Ivett: A könyv végére általában már tudom, hogy milyen étel/ital készül mellé, de ha nem tetszik egy regény, akkor néha fejtörést okoz. A szépirodalom talán egy kicsit nehezebben evős, a gyerekkönyvek viszont épp az ellenkezője. Sokkal jobban el tudom engedni a fantáziámat egy mesénél, jobban tud szárnyalni a képzelet.

Olvass Hazait!: Mi történne, ha egy könyvről olyan kaja ugrana be, amit nagyon nem szeretsz? Elkészítenéd? 

KönyvParfé Ivett: Elkészíteném. Sőt, már került fel olyan étel is a blogra, amiből nem ettem. Nem szeretem a zselatint, de a malacos pillecukorhoz használtam, és a kóstolók véleményére hagyatkoztam. De azért ez az étel egy kirívó eset volt.

malac.jpg

Olvass Hazait!: Könyvekre vagy konyhai kiegészítőkre költesz többet?

KönyvParfé Ivett: Konyhai kiegészítőkre. Rengeteg tányért és poharat veszek, és miután nincs szükségem egy teljes szettre, egy-egy darabok kerülnek csak bele a bevásárlókosaramba. Ha kinyitom a konyhaszekrényt, akkor eléggé kaotikus látvány fogad.
A másik gyengém a szívószál, meg a színes papír pohár és a szalvéta. Ipari mennyiségeket halmoztam fel eddig.

Olvass Hazait!: Karácsonyra, szülinapra kapsz azért mást is? (Könyveken és konyhai eszközökön kívül.)

KönyvParfé Ivett: Tényleg ritkán kerül a csomagba kötött pulcsi és kesztyű! :D Anyukám szerint a konyhába mindig lehet venni valamit, mert ez az a helyiség a házban, ahol bármikor elfér még egy tányéralátét, konyharuha vagy épp egy fakanál. Igazat adok neki! Szeretem a gasztro ajándékokat, könyvet adni és kapni pedig mindig jó.

Olvass Hazait!: Valld be, megrendelésre is készítettél már MDT-48-at?

KönyvParfé Ivett: Még nem. Szeretnél? 

csucshatas_1.jpg

Olvass Hazait!: Természetesen! Úgy látom, csíped a dínókat, akartál valaha régész lenni?

KönyvParfé Ivett: Régész nem, de sok minden más igen – divattervező, szakács, ékszerkészítő, fazekas, oroszlánszelídítő. Végül könyvtáros lettem.

jurassic_park_1.jpg

Olvass Hazait!: Melyik étel volt a legmacerásabb?

KönyvParfé Ivett: Most, hogy említetted az MDT-48-at… nem hiszem, hogy a közeljövőben tervezek még egyszer 1 cm-es átmérőjű falatkákat kiszurkálni omlós tésztából és utána egyenként mázba forgatni. Gimesi Dóra Csomótündér című gyerekkönyve volt még emlékezetes. Igaz, az étel elkészítése nem volt túlságosan macerás, de egy olyan cipőt álmodtam hozzá, aminek a cipőfűzője spagetti gumicukor. A megfelelő színű gumicukor megtalálása több hetes tortúra volt.

csomotunder.jpg

Olvass Hazait!: Szabó Magda Abigéljének mit készítenél?

KönyvParfé Ivett: Áááá, ezt nem árulom el. Szeretnék írni róla valamikor a blogon, de ha most leleplezem, hogy mi készül mellé, akkor oda a meglepetés.

Olvass Hazait!: Alig várom, hogy megcsináld. Ha egy könyvet és egy ételt kiküldhetnél az űrbe /tuti megtalálja egy idegen értelmes faj/, mi lenne az?

KönyvParfé Ivett: Kertész Erzsi- Fény Sebestyén című gyerekkönyve, amiben egy kis földönkívüli a főszereplő, aki a Földre tévedt. Az étel könnyű.. csoki, csoki, csoki! És természetesen egy üveg Nutella.

Olvass Hazait!: Milyen kérdésre válaszolnál szívesen, amit még senki nem kérdezett meg?

KönyvParfé Ivett: Beletenném-e a kezem egy rinocérosz szájába?

Olvass Hazait!: Válaszolj akkor erre a kérdésre, kérlek! :D

KönyvParfé Ivett: Nem. :D 

Olvass Hazait!: Az életed egy tündérmesés habos torta?

KönyvParfé Ivett: Az én életem egy hatalmas torta, sok-sok különböző ízű szelettel.

szivarvany_torta2-480x264.jpg

Olvass Hazait!: Melyik műfaj áll tőled a legtávolabb és miért?

KönyvParfé Ivett: A sci-fi, a fantasy és a skandináv krimi. Szoktam olvasni, de inkább a mese és az ifjúsági irodalom áll hozzám közel.

Olvass Hazait!: Van olyan könyv, amelynek a borítóját annyira gusztusosnak találod, hogy legszívesebben beleharapnál? Ha igen, melyik?

KönyvParfé Ivett: Sandra Mahut- Nutella 

Olvass Hazait!: Hagyományos szakácskönyv vagy online receptoldalak?

KönyvParfé Ivett: Is-is. Szeretem a szakácskönyveket bújni, gyűjtögetem a szép, igényes kiadványokat. De a neten is szívesen böngészem a recepteket.

Olvass Hazait!: Kötényben vagy nélküle?

KönyvParfé Ivett: Nincs kötényem, pedig minden egyes rám csapódó paradicsomszósz után megfogadom, most már veszek egyet.

Olvass Hazait!: Lapos fakanál, vagy hagyományos? 

KönyvParfé Ivett: Lapos. 

Remélem Ti is legalább annyira élveztétek az interjút, mint amennyire mi. 


A KönyvParfé blogot ITT olvashatjátok. 
Facebookon is megtaláljátok ITT. 
Moly.hu elérhetőség ITT.

 Írta: Demencze Ilona

 

Szólj hozzá