2018. már 16.

A boszorkányok köztünk élnek

írta: Demencze Ilona
A boszorkányok köztünk élnek

Leda D'Rasi első könyve

A Boszorkánydinasztia első része kellemes felüdülés volt számomra. Nem csak azért, mert Leda D'Rasinak valóban van tehetsége az íráshoz, hanem mert a története is tudott újat mutatni. 

21314687_1924821334444001_322731980948044115_n.jpg

Az írónő könyvével /Forrás: Leda D'Rasi hivatalos Facebook oldala/

Új személlyel bővült számomra a "igényesen fogalmazó írók" listája, aminek nagyon örülök. Nem véletlen, hogy bátran merem ajánlani Leda D'Rasi írónő könyvét, hiszen az igényes fogalmazásmód mellett, jó kis karaktereket képes alkotni. 

“Te mit tennél, ha egy nap kiderülne, hogy boszorkány vagy? Képes lennél egy korábban mesének hitt világról elfogadni, hogy az mégiscsak valóság? Hogy a halhatatlanok köztünk élnek?

Angel Ivy Stanford élete – csodával határos módon túlélt balesete után -, 180 fokos fordulatot vesz. Hirtelen egy olyan közösségben találja magát, amiről eddig csak fantasy könyvekben olvasott. Kezdeti lelkesedése és csodálata azonban csak addig tart, amíg rá nem döbben, hogy a halhatatlanok élete bizony nem habos torta. Véres leszámolások keresztezik útjukat. Hamarosan azt is meg kell tapasztalnia, hogy a boszorkányüldözés sem csak a történelemkönyvek lapjain létezik. Az Ítélőszék évszázadok óta a nyomukban van. Lehet, hogy a halhatatlanságnál mégis jobb a halandó élet?

Lazarus a halhatatlanok egyik legnagyobb királya, az alakváltók ura. Életét immár négy évszázada gyász uralja, szíve és lelke rég elhunyt kedvesét, Liliant siratja. Majd egyszer csak jön egy fiatal boszorkány, aki a megszólalásig hasonlít egykori szerelméhez, és Lazarus halottnak hitt érzelmei újra életre kelnek. Ez a hasonlóság a véletlen műve, vagy a sors akarata? Lazarus vajon meg tudja védeni a nőt az őt fenyegető veszélyektől? És vajon képes őt meggyőzni, hogy válassza a halhatatlanságot, és vele együtt a szerelmét?

Két világ életszemlélete feszül egymásnak, de lassan kiderül, hogy nincs is akkora különbség közöttük. Mert lehet egy lény bár halhatatlan, bírhat végtelen erővel, nagyon is emberi gondolatok, és érzelmek szerint éli mindennapjait. Igazán csak a halhatatlanok tudják megadni a választ az emberek állandó kérdésére: Valóban örök a szerelem?”

Az ajánló elején letudnám az egyetlen zavaró tényezőt, amin nem tudtam átlépni. Bevallom, szándékosan nem olvastam el a véleményeket a könyvről, hogy még véletlenül se tudjanak mások befolyásolni. Ezért történhetett meg, hogy hagyott egy kis keserűséget bennem a végére. Egy olyan fantasy regényre számítottam, ami a modern kori boszorkányságot, új misztikus lényeket és sok akciót foglal magába, némi erotikával. Eléggé meglepődtem, amikor kb. a felétől az egész átcsapott egy erotikus, romantikus vonalba. Nincs bajom ezzel a műfajjal, nem szégyellem el magam, és nem is bánom ha tartalmaz egy könyv némi erotikát. Viszont, mivel nem számítottam rá, hogy amit az írónő az elején nagyon szépen bevezetett, attól a könyv felétől szinte teljesen meg fog fosztani, ezért elszomorodtam. 
Nagyon tetszett ahogy megnyitott előttem egy misztikus világot, mindenféle lényekkel, varázslatokkal, titkokkal. Annyi kérdés fogalmazódott meg a fejemben, hogy alig bírtam kivárni a válaszokat. Olvastam, és olvastam, és olvastam... aztán alig kaptam választ valamire. Úgy éreztem ez a sok erotikus, romantikus rész elveszi tőlem a válaszokat és teljesen megbontottnak éreztem tőle a könyvet. Jobban élveztem volna, ha nem egy egész teret ragad ki magának a könyvből, hanem mondjuk a fejezetek közt bukkan fel egy-egy ilyen jelenet, miközben az ismeretlen világ egyre jobban kitágul előttünk. Amikor a végéhez értem újra felpörögtek az események, előkerültek az Ítészek és teljesen felpezsdültem, hogy végre, akciót és információt kapok. Aztán egyszer csak vége lett. Pont a vége az, amit kicsit kinyújtottam volna még több információval ellátva, és lefaragtam volna az erotikus részekből. (Erotikus könyv rajongók ne kövezzetek meg ezért, kérlek! Nektek valószínű még kevés is volt ez a részlet.) 

Vágjunk bele a sztoriba!

A történet a középkori boszorkányüldözések korából indul, majd a következő fejezetben már 2014-ben találjuk magunkat. A főszereplő Angel egy olyan balesetből kerül ki egyetlen karcolás nélkül, amit senki nem úszhatott volna meg élve. Innentől kezdődik számára az igazi kaland, saját valójának megismerése és dinasztia felbukkanása. Nagyon kalandos és humorban gazdag időszak következik, amivel az olvasó is jobban betekintést nyer az írónő elképzelt világába. A könyv felénél pedig elérkezik a várva-várt pont, ahol Angel és Lazarus közös története igazán kezdetét veszi. És, hogy mi lesz a végkifejlet? Legyen ez meglepetés, olvassátok el! 

21272427_1821318931531837_5941719824877292812_n.jpg 

A karakterek sokszínűségét szerettem a legjobban a regényben. Az abszolút kedvencemmel kezdeném a jellemzést, aki nem más, mint Luna. Egy totál hóbortos, őrült perverzióval megáldott csaj, akinek a személyisége mindent visz. Alig várom, hogy saját könyvet kapjon a története. Imádtam, ahogyan humorával és szabad szellemű felfogásával pezsgést vitt a könyvbe. 
Lazarus és Angel kapcsolata már az elején megpecsételődött, nem is volt kétséges, hogy összetartoznak. Angel egy kedves, jámbor teremtés, aki oltári nagy hisztit is képes csapni ha akar. Lazarusról annyit, hogy én alapból nem szeretem az olyan férfi típusokat, akik fanatikus védelmezők. "A kinyírok mindenkit, aki csak a csajomra mer nézni, ha hozzá is szól meg cafatokra tépem". Viszont az írónő Laz karakterét olyan jól felépítette, hogy tőle még azt is elfogadtam, amikor vezető létére meggondolatlan idióta módjára akar gondolkodás nélkül cselekedni. Ha nem lett volna ilyen jól felépítve az állatias uralkodó ösztöne, akkor nem tudtam volna elfogadni a konokságát, elvégre ő egy vezető, nagy felelősséggel a vállán. 
Szerettem Ruehl és Fairy különbözőségét, ami nagyon kecsegtető közös történetet sugall. Fairy egy igazi jégkirálynő típus, viszont nagyon is helyén van az esze. Ruehl pedig olyan mint egy nagy kölyök, és igen megnyerő a személyisége. A legtöbb nő örömmel fogadná a közeledését.
Una a boszorkánydinasztia feje, nagyon jól el lett találva. Ha nem lenne leírva, hogy ő a vezető, akkor is egyértelműen rá tippelnék. Imádom a Lunával folytatott párbeszédeit, igazán szórakoztató, ahogy vibrál néha köztük a levegő.

A Boszorkánydinasztia második része már megjelent, benne pedig Una története bontakozik ki. Szinte biztos vagyok benne, hogy az írónő az első könyv után szerzett annyi tapasztalatot, hogy az új részt még tovább tökéletesítse. Rengeteg dologról kell még lerántania a leplet, én pedig nagyon kíváncsi vagyok rá, hogy mit hozott ki a második részből. Szeretem a világot amit teremtett, és szeretem a karaktereket is. Alig várom, hogy többet megtudjak a dinasztiáról, az Ítészekről, és a többi különleges lényről. 

27540786_1815848478486854_2446404189200896391_n.jpg

Akiknek ajánlom: Az erotikus könyvek rajongóinak mindenképp, illetve azoknak akik szeretik a fantasy műfajt és nem zavarja őket ha 18+ tartalom van a lapokon. Ajánlom azoknak is, akik romantikára vágynak. Illetve boszi rajongóknak és boszorkányoknak is kötelező. :) 

Leda D'Rasi dedikál a 25. Budapesti Nemzetközi Könyvfesztiválon. Keressétek az Imádom a Könyveket standját 2018.04.19 csütörtök 12 óra és 2018.04.22. vasárnap 19 óra között.

Az írónő hivatalos Facebook oldala. 

A Boszorkánydinasztia honlapja és rendelés.

 Írta: Demencze Ilona

 

Szólj hozzá