2017. jún 13.

Könyvheti TOP 10 listám

írta: Demencze Ilona
Könyvheti TOP 10 listám

És egy kis élménybeszámoló

Tegnapi nappal véget ért a 88. Könyvhét, ideje megmutatnom nektek legújabb szerzeményeimet. Előtte azonban egy kis élménybeszámoló.

Büszkeséggel tölt el, hogy idén már hivatalosan is bloggerként, és a DRÓT online összművészeti és társadalomkritikai alkotói portál segédszerkesztőjeként vehettem részt az eseményen. Az első nap készítettünk egy rövid interjút a Magyar Könyvkiadók és Könyvterjesztők Egyesületének új elnökével Péterfy Gergely íróval. Beszélt az Alexandra csődjéről és a közelgő könyvpiaci katasztrófahelyzetről. Az interjút megtekinthetitek ITT. Érdemes meglesni, hiszen ez minden könyvszerető embert érint, nem csak a művészeket.

Sok kedves író ismerősömmel és barátommal találkoztam, a felsorolás kedvéért (a teljesség igénye nélkül): Nádasi Krisz, Gabriel Eld, Holden Rose, Felhőhegyi Balázs, L.J.Wesley, Krencz Nóra, Tomcsik Nóra. Rajtuk kívül új értékes kapcsolatokra is szert tettem. A szombat délután igen kalandos volt, a kezdődő vihar igencsak megnehezítette a terepmunkát. A jókedvet azonban nem verhette szét. A vasárnapot a Tintakő könyvesbolt standjánál zártuk, Weiner Sennyey Tibor költő, főszerkesztő és életművész felolvasó délutánjával. A Pihik című kötetéből halhattunk részleteket, a végén pedig egy slammeléssel is megajándékozott minket, amit rendkívül élveztünk. 

Most pedig következzen a Könyvheti TOP 10 választottam. (Nem rangsor)

1. Urbánszki László –Ördögfattyú
Mindig is vonzott a magyar mondák világa. A történet a honfoglalás után játszódik, mely sokat sejtetően izgalmas kalandokat ígér. Urbánszki úr egy igazi egyéniség, akit simán el tudok képzelni lóháton, egy baltával a kezében, szablyával az oldalán. Köszönöm a recenziós példányt a Helikon kiadónak.

2. Tóth Kinga- Holdvilágképűek
Személyes indíttatásból választottam ezt a könyvet, hiszen nekem is egy autoimmun betegséggel kell együtt élnem. Kinga megírta mindazt, amit sokan nem vállalnak fel. Az irodalmat használta arra, hogy erőt öntsön másokba. Megtiszteltetés volt dedikáltatni vele a példányomat. Az írónővel készített videóinterjút megtaláljátok ITT.

3. Hartay Csaba- Holtág
Mezőtúri gyermekként számomra a Hármas-Körös és a holtágak jelentik az igazi otthont. Egyébként is szívesen olvasom Hartay írásait, ezt a könyvet pedig már régebben kinéztem magamnak. Szinte mérget mernék rá venni, hogy minden percét élvezni fogom.

4. Veres Attila- Odakint sötétebb
Már a fülszöveg is elég borzongást és izgalmat sejtet ahhoz, hogy azonnal felkeltse az olvasó érdeklődését. Különösen tetszik, hogy hazai pályán játszódnak a szürreális események. Az alap koncepció nagyon ígéretes, kíváncsi vagyok mit hozott ki belőle az író. Köszönöm a könyvet az Agave kiadónak.

5. Jandácsik Pál- Az állatok maszkabálja
Szintén olyan példány, amelyre már régebben szemet vetettem. Egy igazán különleges krimi, ahol emberek helyett az állatoké a főszerep. Hol húzódik az ösztönök határa? Létezik egyáltalán? Emberibb állatokról vagy állatibb emberekről fogok vajon olvasni? Az író stílusából, és az eddig tőle olvasott novelláiból ítélve, lesz meglepetés bőven.

6. Gabriella Eld- Emlékek Jordan számára (Ikercsavar krónikák I.)
Egy író- olvasó találkozón fedeztem fel magamnak a fiatal írónőt. Mesélt a koránt sem szokványos, extrém karaktereiről és magáról a regényről is. Azonnal éreztem, hogy meg kell szereznem. Ha leírásban is olyan őrültek a szereplők és az események, mint ahogy hangoztak, akkor a következő kötetet is szívfájdalom nélkül beszerzem. Dedikált példány.

7. Francesca H. Nielk- Sose engedj el! 
Egy könyves csoportban figyeltem fel az írónőre és könyveire. Az fülszöveg alapján, egy igen tartalmas mondanivalóval megspékelt olvasmányt tudhatok a magaménak. Nagy reményeket fűzök hozzá. Köszönöm a dedikált recenziós példányt az Urbis Könyvkiadónak. 

8. Meitner Tamás- Élhettek volna 
Az író két 20. századi asszonysorsot ismertet meg velünk. A szegény sorból származó Gina és Jarka boldogulását, kiteljesedését mutatja be, " Színek bukkannak fel a századelőről, a háborúkból, forradalmakból, de mindez pusztán villámló háttér a két nő sorsa mögött." Köszönet érte a Fekete Sas Kiadónak.

9. Weiner Sennyey Tibor- Pihik
Bár nem mostani megjelenés, de a Könyvhétnél ideálisabb alkalmat nem is találhattam volna a kötet átvételére. Nagyon szeretem Tibor egyéb verseit is, kíváncsi vagyok mit rejteget még számomra. 

10. Krencz Nóra- Megszámlálhatatlan
Szeretem a mesés elemeket, érdekel hogyan szövi ezt bele az írónő egy felnőtteknek szóló fantasy regénybe, Nóra elsőkönyves, aki nagy fába vágta a fejszét, hiszen a Megszámlálhatatlan egy folytatásos regény. Nagyon kíváncsi vagyok, hogyan csigázza fel az olvasót a következő kötetre.

A kiválasztott könyvek mindegyikéről fogok ajánlót írni. Remélem van olyan, amelyik a ti érdeklődéseteket is felkeltette. 

Ne feledjétek, olvassatok sok hazait! :) 

 

 

Szólj hozzá

könyvhét agave helikon TOP 10 Hartay Csaba Tóth Kinga Francesca H. Nielk Urbánszki László DRÓT Veres Attila Krencz Nóra Gabreilla Eld Jandácsik Pál 88.Könyvhét TOP 10 könyv Fekete Sas Kiadó Tintakő könyvesbolt