2017. már 30.

Fantasy a köbön! Bogár Erika- Tullia meséi, Őrző

írta: Demencze Ilona
Fantasy a köbön! Bogár Erika- Tullia meséi, Őrző

A reggeli ízelítő után jöjjenek a tények. 

Erre a borítóra akkor is felfigyelnék, ha a könyvesboltok polcain látnám meg sok másik között. A főszereplőt Triart ábrázolja, már meglett férfiként. Egyszerűen imádom.
Lebilincselő történet, szó szerint majdnem belefagytam a kádba, nem bírtam letenni fürdés közben sem.

Az írónő hosszú évek kemény munkájával alkotta meg ezt a világot, melyben felfedezhetjük az ősi magyar legendáink egy részét is. Nagyon tetszik, hogy az események igen gördülékenyek, szinte minden oldalon történik valami izgalmas. Komolyan, nincs benne olyan rész, aminek ne lenne jelentősége a későbbiekben. A kedvenc karaktereim Triar  és Hutar. Előbbi, tomboló lelkének tüzével, testi erejének tekintélyével és szilárd jellemével vett le a lábamról. Utóbbi pedig egy végtelenül szerethető, talpig becsületes, tisztességes, igaz barát. 

Amit megemlítenék építő jelleggel, hogy kicsivel több lehetett volna a külső jegyek leírása a különleges állatoknál, hogy jobban el lehessen őket képzelni. (Hozzáteszem, mindezt Erika az írói oldalán kompenzálta kiegészítő részletekkel és képekkel.) A másik ilyen teremtmény a démon volt, mint fő fenyegetés szerettem volna több részletet megtudni róla. A harci jelenetek kidolgozottsága is lehetne egy kicsivel bővebb, szerintem elbírták volna azok az oldalszámok a picike bővítést. 

Karaktereket tekintve amiket még nagyon szerettem: Nindra karakterfejlődése szépen végig volt vezetve, Roloval pedig elérte a teljes megdöbbenést.
Minden túlzás nélkül írhatom, hogy imádtam olvasni minden egyes sorát! Egy lenyűgöző világba engedett betekintést, aminek már alig várom a folytatását. 

Mielőtt belekezdetek, hozzáteszem, hogy Erika egy sintér! :D Nem retten el tőle, hogy bárhol, bármelyik szereplőt váratlanul kinyírja, ez pedig még jobban borzolta a kedélyeimet. Egyetlen haláleset sem volt indokolatlan, nagyon tetszett, ahogyan mindezek beépültek Triar személyiségének alakulásába. 
Miután letettem a könyvet totális katarzis érzésem volt, Erika elérte nálam azt a hatást, hogy napokig csak az ő sztorijával feküdtem és keltem. 

Kedves fantasy rajongók, ne féljetek magyaroktól olvasni, hiszen itt egy kiváló példa arra, hogy igényes, jól kidolgozott fantasyt hazánkban is képesek alkotni! 
Türelmetlenül várom, hogy jöjjön a folytatás! 

Ne feledjétek követni és lájkolni!

A könyv Facebook oldala: 

https://www.facebook.com/tulliamesei/?fref=ts

Bogár Erika Facebook oldala: 

https://www.facebook.com/bogarerikairo/?fref=ts

Honlap:

http://bogarerika.hupont.hu/

Blog: 

http://vegtelenmezokvandora.blogspot.hu

Szólj hozzá

könyv kultúra olvasó könyvek Bogár Erika Tullia meséi Őrző olvasshazaiíróktól Tullia olvasshazait könyvbem